۱۳۸۸ مرداد ۲۸, چهارشنبه

The Nightmare Before Christmas

The-Nightmare-Before-Christmas

The Nightmare Before Christmas

کارگردان : Henry Selick

همیشه فضای ذهنی تیم برتون را دوست داشته ام . در واقع کارگردان مورد علاقه ی من است . هر چند که این انیمیشن را او کارگردانی نکرده ؛ اما فیلم اقتباس شده از داستانی است نوشته ی خود برتون . و در ضمن یکی از تهیه کنندگان هم خود اوست . پس به طور قطع اثر ذهنی لازم را روی فیلم داشته است !

فیلم ، داستان جک اسکلتی ، پادشاه شهر هالووین است که به طور اتفاقی از شهر کریسمس سر در می آورد . هنگامی که می بیند در شهر کریسمس همه خوشحالند و می خندند ، روح کریسمس را احساس می کند ؛ تصمیم می گیرد که امسال ، به جای سانتا کلوز (بابا نوئل ) مراسم کریسمس را خودش بر گزار کند ...

قصه ی فیلم ، قصه ی قرار گرفتن هر شخص در جای خود است ، قصه ای که به سادگی روایت می شود و در کنار این سادگی ، با فضاهای فانتزی جذاب ، نه تنها مخاطب را جذب می کند که به تفکر هم  وا می دارد . کاری که از انیمیشن های کمی ساخته است .

The Nightmare Before Christmas انیمیشن قشنگی است که از دیدنش لذت خواهید برد .

۴ نظر:

سپیده گفت...

آقا من اولیشو ببینم چشم اینم می بینم:)
مرسی که فیلم معرفی می کنی بهروز جان.

مهدی گفت...

اگه قول بدی که به منم یاد بدی که بتونم وبلاگ جهانی تورو توی وبلاگ جهانی خودم بذارم اونوقت منم قول می دم که پسر خوبی باشم و بیشتر بنویسم تا تو بتونی وبلاگ جهانی منو تو وبلاگ جهانی خودت بذاری. من از همین الان قول دادم!

شبنم گفت...

راستی این عکس بالای صفحه ات خیلی شبیه وقتیه که از مسیر حصارچال داری به سمت علم کوه میری و وسطش برمی گردی عقبت رو نگاه می کنی و کلاردشت رو می بینی که زیر دریای ابره.

بهروز گفت...

شاید همونجا باشه !